Rift om forårets bolig- og interiørnyheder fra Søstrene Grene

 

ET DIGITALT BOLIG- OG INTERIØRKATALOG FRA SØSTRENE GRENE VAR SPYDSPIDS I FORÅRETS BOLIGKAMPAGNE, SOM SKABTE LANGE KØER FORAN BUTIKKERNE FØR ÅBNINGSTID.

Torsdag morgen den 20. marts voksede køerne foran Søstrene Grenes 34 danske butikker. På Strøget i Aarhus ventede over 50 mennesker på, at butikken åbnede. 32 minutter senere var syv paller sofaborde solgt i den aarhusianske butik, og over hele landet var der rift om nyhederne – især sofaborde gik som varmt brød.

”Det var en kæmpe succes,” fortæller Mathias Grene.

Tyvstart foråret med friske boligfund satte scenen for det digitale bolig- og interiørkatalog, som flot præsenterede pyntepuder, lysestager, sofaborde, skåle og andet fint nips til boligen. På kampagnedagen blev det digitale katalog delt på Facebook, hvor det hurtigt fik mere end 800 likes. 

”Et digitalt katalog er en lækker ting at kunne tilbyde vores 163.000 følgere på Facebook – og samtidig har det potentiale for at nå rigtig bredt ud,” fortæller Mathias Grene, der er 3. generation i Søstrene Grene-familien og ansvarlig for online-markedsføring.

Som indledningen fortæller, havde sofaborde en særlig rolle i kampagnen. Borde til priser fra 148 kroner – beskrevet som borde med kulør, slanke stænger og pæne proportioner giver piftet – storhittede både i kataloget og butikken. 

”I statistik-modulet kunne vi se, hvad folk klikkede på og søgte efter. Overraskende mange søgte og klikkede på sofabord, kobberskål og træstager. En indsigt med stor værdi for os,” siger Mathias Grene.

Den positive erfaring med det digitale katalog og viden om læsernes præferencer og navigation har givet Søstrene Grene blod på tanden til at lancere flere digitale kataloger.

”Vi vil fremover kraftigt overveje at understøtte kampagner med et digitalt katalog! Og måske endda udgive værdiskabede e-bøger for vores kunder. Vi er allerede gået i tænkeboks…”

Se kataloget her