frokost.dk: Firmasund læsning

 

Den digitale udgave af magasinet Firmasund forener det klassiske magasinlayout med nye muligheder for navigation mellem platforme.

Frokost.dk leverer frokostordninger til 400 virksomheder og mætter hver dag over 8000 danskere på job. Konceptet bygger på et samarbejde med en lang række forskellige køkkener, som virksomhederne kan vælge imellem for at skabe variation i frokostløsningen.

Det kan man læse meget mere om i den digitale udgave af magasinet Firmasund, der gennem artikler, interviews og opskrifter fortæller om Frokost.dk’s værdier og tilbud. Leverandørerne bliver præsenteret gennem opskrifter, som læseren kan klikke på for at blive ført over på hjemmesiden frokost.dk, hvor der er mere information om de enkelte køkkener.

”Den digitale udgave af magasinet har givet mulighed for at skabe lidt synergi mellem magasinet og de leverandører, vi samarbejder med. Det giver grobund for yderligere interesse og mulighed for trafik mellem flere af vores kommunikationsplatforme som hjemmesider og Facebook-sider,” fortæller Line Eckermann, der er sundhedsfaglig konsulent hos frokost.dk og redaktør af magasinet Firmasund.

Line Eckermann valgte i første omgang også at udgive magasinet digitalt for at nå ud til et større publikum.

”Magasinet er allerede trykt i et fysisk oplag på 2000 eksemplarer, men hvis vi kunne distribuere det bare lidt mere, ville det være en succes for mig som redaktør. Alt over de 2000 er for mig bare win-win. Derfor havde jeg fra starten ingen klare mål omkring, hvor mange læsere den digitale udgave skulle have. At det så på nuværende tidspunkt har givet godt 100 unikke læsere, er jo bare rigtig dejligt. For mig betyder det, at der er noget ved magasinet, der fanger vores læsere.”

Line Eckermann udnytter også de muligheder, hun har for at trække statistik om læsernes adfærd og brug af magasinet. Disse erfaringer skal bruges i arbejdet med det næste magasin.

”Den primære grund til at udgive magasinet digitalt var at få adgang til statistikmodulet.

For mig betyder det, at jeg får mulighed for at analysere, hvilken brugergruppe magasinet henvender sig til. Denne viden kan jeg tage med, når jeg skal udgive et nyt Firmasund magasin,” fortæller Line Eckermann.